زبان انگلیسی  زبان چینی  deutsche Sprache        

 09128882456

معادن بزرگترین نیاز صنعتی کشور

 

  اکتشاف معادن شرکت اکتشافات میائیل

 

                                                           معادن شاهرگ حیاتی صنعت کشور

 

مواد اولیه معدن

آنچه در صنعتهای مختلف آنچه حرف اول را می زند بدست آوردن مواد اولیه است

کشور ما ایران همان گونه که می دانید در منطقه خاورمیانه رتبه نخست ذخایر کانی های معدنی را داراست و همچنین در دنیا بین معدن زیر زمینی شرکت اکتشافات میکائیلسرآمدترین کشورهای مطرح معدنی می باشد ، با توجه به 6/13 درصدی از تولیدات نا خالص داخلی ، می توان گفت که بخش صنعت به همین میزان در اقتصاد ایران نقش دارد. ولی باید توجه کرد که اهمیت بخش صنعت و معدن بیش از رقم مهم آن در اقتصاد ملی است.
کشاورزی و معدن کاری از سالهای دیرین یکی از مهمترین فعالیتهای بشر بوده و سابقه فعالیت در این حوزه ها به ابتدای پیدایش بشر باز می گردد. هر دو این صنایع جزو صنایع مادر به محسوب می شوند که با تامین مواد اولیه دیگر صنایع نقشی حیاتی در حوزه ی اقتصاد دارند.

استراتژی مناسب برای سرمایه گذاری

در این میان بخش معدن کشور از ویژگیهای منحصر بفردی برخوردار است که گواه مزیتهای بیشماری برای سرمایه گذاری در این حوزه است . تنها دو صنعت که امروزه در دنیا نبض حیاتی صنایع بشمار می روند صنعت فولاد و مس می باشند ، با توجه به این ،کشور ایران از ذخایر سنگ آهن و مس از نخستین مزیت برای توسعه سرمایه گذاری در بخش معادن می باشد . منابع سنگ آهن به عنوان مواد اولیه صنعت فولاد تقریبا در سراسر ایران کسترده است که با بهره برداری صحیح از آنها نه نتها که از واردات فولاد بی نیاز می شویم . بلکه معدن زیر زمینی شرکت اکتشافات میکائیلقادر خواهیم بود در تامین فولاد جهان بخصوص منطقه نقش آفرینی کنیم ، با توجه به برنامه های توسعه تولید فولاد خام تا بیش از 50 میلیون تن در سال 1404 و پتانسیل مناسب کشور در حوزه سنگ آهن ، به نظر می رسد یکی از اقدامات پی که باید صورت گیرد تدوین استراتژی مناسب برای سرمایه گذاری و اکتشاف و استخراج و فرآوری سنگ آهن به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز زنجیره ارزش تولید فولاد در کشور و صادرات مازاد آن است ، این در حالیست که تا کنون هیچ برنامه ای که در خور کشور ایران باشد برای ساماندهی معدن زیر زمینی شرکت اکتشافات میکائیلو برنامه ریزی مدون نداشته ایم ، و به خصوص برای بخش خصوصی که می تواند در این زمینه و کل فعالیتهای معدنی اعم از فلزی و غیر فلزی و تزئینی سرمایه گذاری کند هیچ برنامه ای توسط دولت ارائه نشده است که یا مدون و یا دراز مدت باشد تا بخش خصوصی رغبت برای سرمایه گذاری نشان بدهد . انگار ایده هایی است تا این صنعت مهم و اقتصادی تنها در سیطره ی دولت باشد .

سرمایه ‌گذاری ‌های معدنی


نگاه سنتی به بخش معدن و صنایع معدنی کشور باید تغییر کند و سرمایه ‌گذاری ‌ها در این بخش مهم اقتصادی می ‌بایستی منجر به تصاحب بازارهای جهانی ماشین آلات معدنی شرکت اکتشافات میکائیلشوند، برای رسیدن به قدرت اول اقتصاد معدنی در منطقه باید تلاش دو چندانی را انجام دهیم و کلان ‌نگر باشیم. امروز نقش بخش معدن در توسعه تولیدات صنعتی و معدنی به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم کاملاً مشخص بوده است.

میزان حفاری و اکتشاف در معادن ایران


یکی ار بخش های مهم که باید به آن اهمیت داد بخش اکتشاف است که تاکنون در 8 درصد مساحت کشور اکتشافات انجام شده که این اکتشافات در سطح و معدن قدیمی شرکت اکتشافات میکائیلپیمایش عمقی این اکتشافات به طور متوسط 50 متر است در حالیکه دنیا تا 500 متر پیمایش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

تلفن تماس و آدرس :

شرکت مهندسی اکتشافات میکائیل

آدرس  :  تهران شهرک غرب بلوار فرحزادی میدان کتاب بلوار کوهستان نبش خیابان احسان پلاک18    کد پستی : 6789-167-198

تلفن تماس : 26740081-021 ( 30 خط )

فکس:  دورنگار : داخلی 9

 واتس آب میکائیل  09128882456

info@Ekteshaf.com

 اسکن کد RQ  جهت سایت شرکت اکتشافات میکائیل  

آمار بازدید کنندگان

0787815
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
بازدید کل
335
519
2621
4106
1205
15913
787815

Forecast Today
864

31.74%
32.18%
6.71%
0.90%
0.36%
28.11%
Online (15 minutes ago):11
11 guests
no members

Your IP:18.223.114.142

ورود کاربران

             

 

Smiley face     Smiley face

 

نمونه سنگ ها

Top of Page